Hemma!

Hej.Igår kom vi hem typ halv tolv tiden (finsk tid)

Lördag:Vakna jag lite före åtta.Laga mig i ordning o sånt.Lite före tie kom de efter mig o mamma.Vi for med husbilen till Tammerfors.Först for vi till Ideapark och shoppa lite.Köpte nya skor,2toppar och t-skjorta.Sätter in bilder så for ni se.Efter vi hade varit ti Ideapark så for vi till kamping platsen.Där vi började grilla mat o satt sakerna i skåpena m.m.
Vi for oxå o simma i det blåsiga vädret,man inte riktigt ville komma upp från vattnet.Vattnet var varmare än i luften så det tog en tid innan man kom upp därifrån.Satt o spela kort på kvällen och for ut lite o fota,kasta frisbi och gick omkring.Till sist blev det dags att fara o sova så vi alla laga oss i ordning med allt.Sovde på soffan,var lite obekvämt,ramlade 1gång ner därifrån.
På natten började det åska o blixtra o vattendropparna smattrade på taket så att man inte fick sömn.

Söndag: vaknade man kanske halv nie tiden.Lagade åt oss morgonmål och packade saker o lagade oss klara till särkänniemi.Först for vi o se på djuren.Efter det for vi och se på Delfin show.Det var rikit skojjit o se riktiga delfiner.Söta var de oxå.Kan sätta in lite bilder.Efter det for vi o se på akvarium som fandes där.
Sen blev det att fara högt upp med en hiss.Det var hemst o kolla ner därifrån(ett högt "torn")
Ner igen till mamma som inte vågade komma upp till torne :)
Sen blev det mycket åkandes i karuseller.Man blev nog lite yr oxå.Klockan gick hurja snabbt så att vi hamnade fara hemåt.Påvägen hem stannade vi och åt en hamburgare.Tilbaka till husbilen.Tog länge innan vi var hemma.
Inatt har man sovit gott. :D Inga smattrade droppor o allt oljud xDD

Idag när man vaknade hittade jag inte Laku.Blev helt :O vart i jorden har han försvunnit.Ringde mamma,hon hade telefonen på avstängd.Ringde moffa o fråga om han var där,tilika jag prata med honom så såg jag att de var svart under sängen o där log han o sovde.Jag som var helt i panik o fundera vart han var så log han under min säng. x´DD Hahha^^

Nu blir det bilder! :)

IdeaPark :D

Husbilen :)

Stranden.



Delfiner!

Mina nya skor :D♥

en top och en t-skjorta + en svart top som tyvärr e i tvätten :)

Det får vara bra med bilderna :D

Ha det bra♥


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: